tirsdag den 3. januar 2012

Decopage på den gamle tallerkenrække.....

Du skal bruge:
Grundrens
Sandpapir
Hvid grunder maling
Vandbaseret lak (denner er med mat)
Servietter


Start med at vaske den godt i grundrens og skyld efter med vand så alle sæberester er væk.
Kør over med sandpapir, bare så den lidt ridset.
Mal med grunder. Denne her i hvid, da jeg ville fremhæve det hvide i servietterne.
Del servietterne så du kun har et lag. De fleste er vist 3 lags.
Klip servietterne i mindre stykker.

Her er Choco som også lige ville være med i det hele.



Ta en lille pensel og smør lidt lak på det sted du vil starte.
Læg servietten der på og stryg stille med lak. Ikke alt for mange lag, kun til de ligger fint.
Hvis du gnider for meget i det vil servietten gå i stykker.

Når lakken er tør kan du gi den et lag igen....og igen .... og igen. Lige indtil du ikke kan mærke folderne fra servietten længere.


Jeg har kun erfaring med vandbaseret lak. Jeg er bange for at oliebaseret evt kan gnide farverne ud på de ting jeg laver. Lugten er jeg heller ikke helt vil med. Men vil du har noget helt blank skal du vælge en oliebaseret skibslak. Dertil skal du også vide, at den kan blive gul med tiden. Ved nogle ting har det kun sin charme, men andre bestemt ikke.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar